• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Lehrstuhl  für Religionspädagogik und Didaktik des evangelischen Religionsunterrichts
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken
Suche öffnen
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Fachdidaktiken

Lehrstuhl  für Religionspädagogik und Didaktik des evangelischen Religionsunterrichts

Menu Menu schließen
  • Nuremberg Forum 2024
  • Team
    • Teamvorstellung
    • Sekretariat
    • Hauptamtliche Lehrkräfte
    • Nebenamtliche akademische Lehrkräfte
    • Projektmitarbeiterinnen und -mitarbeiter
    • Lehrbeauftragte
    • Studentische Hilfskräfte
    • Emeritus
    • Sprechstundenzeiten
    Portal Team
  • Forschung
  • Studium
    • Praktika
    • Hilfen zum Studium
    • Vocatio
    • Examen
    • Projekte aus der Lehre/Exkursionen
    • Studien- und Prüfungsordnungen
    • Modulhandbücher
    • Prüfungsleistungen
    • Zuordnung Lehrveranstaltungen
    • Musterstundenpläne
    • Lehrangebot
    • Hilfreiche Links für das Studium Evangelische Theologie/Religionslehre
    • Kirchliche Studienbegleitung
    • Relilab Bayern
    Portal Studium
  • RUPRE
    • Willkommen!
    • News
    • Was ist RUPRE?
    • Kooperationen und Partner
    • Aktuelle Projekte
    • Mediathek und Publikationen
    • Kontakt
    Portal RUPRE
  • KSE
    • Ziele und Handlungsfelder
    • Mitarbeitende
    • Kooperationspartner
    • Wahrnehmungs- und wertorientierte Schulentwicklung (WWSE)
    • Aus- und Fortbildung
    • Vernetzung
    • Forschung
    • Pressespiegel
    • Termine
    Portal KSE
  • English
    • Core Team
    • Research
    • Publications
    Portal English
  1. Startseite
  2. Forum
  3. Nuremberg Forum 2024
  4. Program and abstracts
  5. Paper sessions 30 Sept

Paper sessions 30 Sept

Bereichsnavigation: Forum
  • Nürnberger Foren 1980-2020
  • Nuremberg Forum 2024
    • Nuremberg Memorandum
    • Program and abstracts
      • Links for Zoom-Participation
      • Paper sessions 30 Sept
      • Paper sessions 1 Oct
      • Paper sessions 2 Oct
    • Concept, objectives, target groups and design
    • Table of contributors
    • Registration
    • Teacher Training (FIBS)
    • Time- and roomtable
    • Newsletters
    • Call for papers
    • Contact and directions
  • Kontakt

Paper sessions 30 Sept

Please find here the detailed program of the paper sessions for Monday. Click on the names for the CV and the titles for the abstracts.

Monday, 30 Sept

15:45 Paper and Workshop Session 1
  Session 1a Session 1b
15:45-16:45 Jurij Dobravec (Slovenia): Wonder Tales as Spiritual Resources for Education Towards Sustainability

 

Jerin Jacob (Belgium): Lack of Sustainability Leadership Education in the Catholic Clerical and Religious Formation Systems: A Missed Opportunity for “the Care for Our Common Home”

PhD Jennifer Jakob (Austria): Protestant RE teachers‘ attitudes towards sustainability (online)

 

Prof. Dr. Karin Sporre (Sweden): South African and Swedish children on the human being, sustainability and the future (online)

 

17:30 Paper and Workshop Session 2
  Session 2a Session 2b
17:30-18:30 Zoltan Hosszu & Dr. Istvan Tasi (Hungary): Education for Sustainable Development: The Krishna Valley Model

 

Prof. Dr. Manfred Pirner (Germany): Education for Sustainable Development and Human Rights Education. Spiritual Dimensions

Dr. Saila Poulter (Finland): Religious and worldview education as an existential resource in grieving more-than-human (online)

Igor Vladimirov & Prof. Dr. Yuri Mazurov (Russia): Spirituality vs/with rationality when strategizing ESD (online)

Lehrstuhl für Religionspädagogik
und Didaktik des evangelischen Religionsunterrichts

Regensburger Str. 160
90478 Nürnberg
  • Impressum
  • Datenschutz
  • Barrierefreiheit
  • Facebook
  • RSS Feed
  • Twitter
  • Xing
Nach oben